مشاوره تلفنی

دکتر صفورا امامی متخصص درمان ریشه و عصب کشی

آیا بیمه هزینه عصب کشی را قبول می‌کند؟

آیا بیمه هزینه عصب کشی را قبول می‌کند؟

در بین تمام درمان‌های دندانپزشکی، درمان ریشه و عصب کشی دندان اغلب یکی از ترسناک ترین درمان‌ها شناخته می‌شود. اما اگر به این درمان نیاز دارید، بهتر است هرچه زودتر برای شروع درمان اقدام کنید. اولین چیزی که برای آغاز عصب کشی به فکر هر فردی می‌رسد، هزینه عصب کشی دندان است. اما هزینه عصب کشی چقدر است؟ آیا بیمه این هزینه را تقبل می‌کند؟

در ادامه این مقاله از دکتر صفورا امامی، متخصص عصب کشی دندان و درمان ریشه دندان، با ما همراه باشید تا از این هزینه‌ها و روش‌های پرداخت بیمه برای عصب کشی اطلاع کافی به دست آورید.

 

هدف از درمان ریشه یا عصب کشی دندان چیست؟

هدف از درمان ریشه یا عصب کشی دندان، برداشتن و جایگزین کردن پالپ و اعصاب عفونی در دندان شماست. در صورت عدم درمان و جراحی ریشه، عفونت داخل ریشه باعث نفوذ به استخوان و اطراف دندان شده و علاوه بر عوارض شدیدی که ممکن است به دنبال داشته باشد، احتمال از دست دادن دندان نیز وجود دارد. اگر دندان درد شدید و نیاز به درمان ریشه دارید، بهتر است در اسرع وقت برای درمان به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان به عوامل مختلفی بستگی داشته و قیمت عصب کشی هر دندان با دندان دیگر متفاوت است. درمان عصب کشی روی دندان‌های آسیاب به طور قابل توجهی گران تر از دندان‌های جلویی است. درمان ریشه دندان‌های جلویی هزینه کمتری دارد زیرا فقط یک کانال دارند. از طرف دیگر، دندان‌های عقب ممکن است 3 کاناله یا دارای تعداد کانال بیشتری باشند. هزینه متوسطی که باید برای کانال ریشه بپردازید به عوامل زیر بستگی دارد که هر یک را به طور مختصر توضیح داده‌ایم:

شدت مشکل و میزان پوسیدگی

فرآیند پوسیدگی و عفونت در کانال ریشه دندان شما بر هزینه درمان تأثیر می‌گذارد. در بیشتر موارد، برخی از بیماران به جای انجام عمل ریشه، نیاز به کشیدن دندان دارند. کشیدن دندان بسیار راحت‌تر از عصب کشی است و هزینه چندان زیادی نباید پرداخت کنید ولی هرچه میزان پوسیدگی بیشتر باشد، هزینه بالاتر می‌رود.

محل قرارگیری دندان

دندان‌های جلو و عقب شما دارای ریشه‌های متفاوتی هستند. همانطور که گفتیم معمولاً دندان‌های جلویی هزینه کمتری دارند زیرا فقط یک ریشه دارند. از طرفی دندان‌های آسیاب یا مولر به دلیل داشتن سه ریشه و بیشتر گران تر هستند.

عود مجدد درمان

درمان روی دندانی که پر یا عصب کشی شده است، هزینه درمان را افزایش می‌دهد. درمان مجدد گاهی ممکن است 20 تا 40 درصد نسبت به درمان یک دندان معمولی افزایش داشته باشد. دلیل این امر، این است که عمل دندانپزشکی بسیار پیچیده‌تر می‌شود.

تاج یا پر کردن

عصب کشی دندان معمولاً با روکش یا پر کردن به پایان می‌رسد. روکش‌های دندانی می‌توانند بین 500 تا 1000 میلیون قیمت داشته باشند. هزینه روکش دندان به مواد مورد استفاده بستگی دارد. روکش‌ها از فلز، پرسلن ذوب شده به فلز یا چینی ساخته می‌شوند که هزینه این مواد متفاوت است.

پس اگر نیاز به روکش دارید، قطعاً هزینه عصب کشی بالاتر می‌رود، البته همیشه توسط دندانپزشکان توصیه می‌شود که برای محافظت از دندان عصب کشی شده، از روکش استفاده نمایید.

هزینه‌های اضافی درمان ریشه دندان

هزینه‌های اضافی مرتبط با درمان‌های ریشه دندان و عصب کشی شامل معاینه، بیهوشی، گرافی، اشعه ایکس و هزینه‌های اورژانس است. تمامی این هزینه‌ها بر هزینه کلی عصب کشی تأثیرگذار بوده و شما می‌توانید برای تفکیک هزینه‌ها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

پرداخت بیمه برای عصب کشی

 

نحوه صرفه جویی در هزینه درمان عصب کشی

اگر می‌خواهید در هزینه های عصب کشی دندان خود صرفه جویی کنید، بهتر است از پرداخت بیمه برای عصب کشی کمک بگیرید. اما آیا بیمه تحت پوشش ما، هزینه‌های دندانپزشکی را تقبل می‌کند؟ در ادامه این مقاله بیشتر در مورد این موضوع توضیح داده‌ایم.

بررسی مزایای سفید کردن دندان ها؛ کلیک کنید.

 

بیمه و تعرفه پرداخت هزینه عصب کشی

خدمات دندان پزشکی دارای تعرفه است. در هر سال این تعرفه‌ها تغییر کرده و متناسب با تورم افزایش می‌یابد. اگر شما تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار بگیرید، پرداخت بیمه برای عصب کشی به مراتب کاهش یافته و بیمه می‌تواند هزینه خدمات شما را متقبل شود. اما هر شرکت بیمه، به چه صورت هزینه عصب کشی دندان شما را پرداخت می‌کند؟

بیمه تامین اجتماعی

از آنجایی که خدمات دندانپزشکی معمولاً دارای تعرفه‌های زیادی هستند، مخصوصاً هزینه عصب کشی دندان! به همین دلیل اگر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستید، بهتر است به دنبال مراکز و درمانگاه‌هایی باشید که با شرکت بیمه تامین اجتماعی قرارداد دارند. گاهی با مراجعه به کلینیک‌های طرف قرارداد با تأمین اجتماعی، می‌توانید تا 50 درصد هزینه خدمات دندانپزشکی و هزینه عصب کشی دندان خود را کاهش دهید.

اما برای مراجعه به این مراکز، باید از آن‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند، اطلاع کافی داشته باشید، فهرست این مراکز و کلینیک‌ها را می‌توانید از طریق سایت تامین اجتماعی یا سرچ در گوگل پیدا کنید.

بیمه خدمات درمانی

بیمه خدمات درمانی هزینه عصب کشی و خدمات مربوط به دندان را تقبل نمی‌کند. پس اگر قصد کاهش هزینه‌های دندانپزشی خود را دارید، بهتر است تحت پوشش سایر بیمه‌ها مانند بیمه تکمیلی قرار بگیرید.

بیمه نیروهای مسلح

بیمه نیروهای مسلح نیز خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. نحوه پرداخت هزینه‌ها با توجه به نوع درمان، طول درمان، تعداد جلسات درمان و مرکزی که به آن مراجعه کرده‌اید، متفاوت است. بیمه شدگان توسط سازمان نیورهای مسلح، برای آگاهی از شرایط و ضوابط بیمه، پرداخت بیمه برای عصب کشی و موارد تحت پوشش بیمه و همچنین اطلاع از شرایط و نحوه درمان، باید به سازمان بیمه نیروهای مسلح مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند. این افراد همچنین می‌توانند مراکز و کلینیک‌های طرف قرارداد با سازمان نیروهای مسلح را نیز پیدا کرده و برای دریافت نوبت اقدام کنند.

سایر انواع بیمه

همه می‌دانیم که هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالاست و تمامی‌افراد ترجیح می‌دهند از خدمات بیمه برای درمان استفاده کنند. برای اطلاع از هزینه عصب کشی دندان توسط شرکت بیمه مورد نظر خود، بهتر است به سامانه شرکت بیمه یا دندانپزشکی‌های ارائه دهنده خدمات بیمه خود مراجعه کنید.

بهترین راه برای کاهش هزینه های مربوط به درمان دندان استفاده از بیمه دندانپزشکی است. بیمه تکمیلی یکی دیگر از بیمه‌هایی است که شما می‌توانید از خدمات مربوط به دندانپزشکی آن استفاده کنید. بیمه‌های تکمیلی هزینه عصب کشی را نیز پوشش داده و برای اطلاع از آن می‌توانید به سایت بیمه تکمیلی مراجعه کنید.

بیمه‌های دیگری مانند بیمه سامان و بیمه تعاون نیز در برخی طرح‌های خود، خدمات دندانپزشکی را نیز پوشش می‌دهند که برخی از این خدمات شامل کشیدن، جرم گیریف پر کردن، درمان ریشه یا عصب کشی و روکش دندان است. خدمات زیبایی دندان تحت پوشش این بیمه ها قرار نمی‌گیرد و از آنجایی که عصب کشی و جراحی ریشه شامل درمان‌های زیبایی محسوب نمی‌شود، تحت پوشش بیمه درمان قرار می‌گیرند و پرداخت بیمه برای عصب کشی امکان پذیر است.

جراحی لثه، ارتودنسی، ایمپلنت، لمینیت، قرار دادن دندان مصنوعی و سایر موارد مربوط به زیبایی، تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار ندارند، مگر این که سازمان بیمه شما در طی قرارداد آن‌ها را مورد پوشش قرار دهد.

 

آیا هزینه عصب کشی دندان کلینیک و مطب‌های مختلف تفاوت دارد؟

هزینه عصب کشی طبق تعرفه مشخصی محاسبه شده و بستگی به شرایط دندان بیمار دارد. این هزینه بسته به به ارائه دهنده یا متخصص دندانپزشکی متفاوت است. اگر شما به یک متخصص و جراح ریشه (متخصص اندودنتیست) مراجعه کنید، قطعاً هزینه بیشتری نسبت به یک دندانپزشک عمومی باید پرداخت کنید.

بهترین متخصص عصب کشی تهران

متخصصان ریشه در درمان ریشه و عصب کشی دندان تخصص بیشتری دارند، اما معمولاً 20 تا 40 درصد بیشتر از یک دندانپزشک عمومی هزینه دریافت می‌کنند. با این حال، اگر دندانپزشک شما تخصص کافی برای درمان دندان شما را نداشته باشد، شما را به متخصص یا جراح ریشه ارجاع می‌دهد.

صفورا امامی، دکتر متخصص درمان ریشه دندان با تجربه کافی در این زمینه آماده ارائه هرگونه خدمت در زمینه عصب کشی و ریشه دندان به شماست.

 

دلیل تفاوت مبلغ پرداختی بیمه‌ها برای عصب کشی دندان چیست؟

هزینه عصب کشی دندان بر اساس قراردادی که بین موسسه دندانپزشکی و سازمان بیمه بسته می‌شود تعیین می‌شود. تعرفه خدمات درمانی و دندانپزشکی به پیشنهاد شورای عالی بیمه تصویب و به سازمان‌ها اعلام می شود. وزارت بهداشت یکی از اعضای شورای عالی بیمه است که در تعیین این تعرفه‌ها نقش دارد. تعهدات دندانپزشکی سازمان‌های بیمه مانند سازمان تأمین اجتماعی یا سازمان نیروهای مسلح توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین می‌شود.

استفاده از مزایای هر نوع بیمه نیازمند به پرداخت حق بیمه است. در حقیقت هر سازمان با درنظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، این هزینه‌ها را محاسبه می‌کند که البته در سازمان‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در بیمه تأمین اجتماعی با پرداخت مستمر حق بیمه، امکان استفاده از مزایای بیمه را خواهید داشت و پرداخت بیمه برای عصب کشی نیز شامل این موارد می‌شود.

جمع بندی

اگر احساس دندان درد شدید دارید یا احساس می‌کنید نیاز به درمان کانال ریشه خواهید داشت، بهتر است هرچه سریع‌تر برای آغاز درمان به دندانپزشک مراجعه کنید. شما هرچه سریع‌تر درمان را شروع کنید، از پیشرفت پوسیدگی جلوگیری کرده و به مراتب هزینه‌های درمان نیز کاهش خواهد یافت. از این گذشته، شما نمی‌توانید برای سلامتی قیمتی قائل شوید. به علاوه، برای سلامت کلی دهان و دندان‌تان لازم است که به طور مداوم به دندانپزشک مراجعه کنید. پس اگر نیاز به درمان ریشه یا عصب کشی دندان دارید، در انجام درمان شک نکنید؛ همین حالا با ما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

اگر به دنبال یک دندانپزشک حرفه ای و متخصص برای درمان ریشه دندان خود هستید، دکتر صفورا امامی با تجربه و تخصص کافی در زمینه درمان ریشه دندان، جراحی انتهای ریشه دندان، درمان دندان‌های ترک خورده و خدمات اورژانسی دندان، کمک کرده تا از پیشرفت آسیب دندان جلوگیری کنید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از هزینه و بیمه‌های تحت پوشش کلینیک ما، با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

متخصص عصب کشی دندان

اشتراک گذاری:

نظرات کاربران

2 نظر ثبت شده است

  1. شهبازی 1402/07/12

    بابت توضیحات جامع وکاملتون یک دنیا ممنونم
  2. مدیر سایت 1402/07/12

نظر خود را وارد کنید

whats app