دندان های ترک خورده

درمان دندان های ترک خورده

برخی از انواع معمول ترک دندان سطحی هستند و نیازی به مداخله ندارند در حالی که بعضی از ترک ها میتوانند منجر به از دست دادن دندان شما شوند.

دندان ترک خورده میتواند علائم متنوعی را ایجاد کند. حرکت در امتداد ترک، عصب دندان را تحریک میکند. اگر ترک ها و شکستگی ها درمان نشوند، میتوانند باعث نفوذ باکتری های بزاق دهان شما شده و عفونت ایجاد کنند؛ برای جلوگیری از این اتفاق اگر احساس می کنید دندان شما دچار ترک یا شکستگی شده است فورا به دندان پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر صفورا امامی از بهترین متخصص عصب کشی دندان است که خدمات مناسب و با کیفیت را به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهد.

دلیل ترک خوردن دندان ها

علت های متفاوتی در ترک خوردن دندان و شکستن دندان ها موثر هستند. برخی از مهمترین و شایع ترین دلایل ترک خوردن دندان را اشاره می کنیم:

• گرما و سرمای ناگهانی بر روی دندان ها

• خوردن خوراکی های سفت و سخت

• ساییده شدن دندان ها روی هم

• پر کردن دندان در حجم زیاد
  • بیماری های لثه ای

شکستن دندان، ترک خوردن دندان را چگونه مطلع شویم؟

شکستگی دندان و ترک خوردن دندان، بصورت های مختلف علائم آن پدیدار می شد که مهم‌ترین آن  درد شدید دندان در هنگام جویدن غذا  و نيز احساس درد در هنگامی‌که  غذا یا آب خیلی سرد یا گرم میخورید، مي‌باشد. در بسياري از موارد ممکن است درد به‌صورت مقطعي شدت بگيرد و دوباره متوقف شود و در نتيجه دندانپزشک نتواند به‌راحتی محل دندانی که باعث درد و ناراحتي شده است را تشخيص دهد

ما دندان شما را کاملاً ارزیابی خواهیم کرد تا تشخیص دهیم درمان ریشه دندان ضروری است یا خیر. گاهی اوقات شکستگی دندان فقط به محافظت از تاج نیاز دارد که توسط دندانپزشک شما انجام می شود.

تلفن متخصص عصب کشی