توصیه های بعد از درمان

• بعد از جلسه کاری تا از بین رفتن بی حسی دهان چیزی نجوید تا گونه یا زبان خود را گاز نگیرید. از غذاهای گرم پرهیز کنید، زیرا بی حسی ممکن است اندازه گیری میزان گرم بودن آن را دشوار کند و ممکن است خودتان را بسوزانید. تا زمان رفع بی حسی از الکل خودداری کنید.

• سعی کنید در طول روند بهبودی غذاهای نرم بخورید. از مصرف غذاهای سفت و ترد خودداری کنید تا به پانسمان موقت و احتمالاً دندان آسیب نرساند.

• از غذاهای چسبناک مانند آدامس یا تافی خودداری کنید زیرا ممکن است پانسمان موقت را جابجا کند. روی دندانهای تحت درمان تا وقتی كه تاج آن توسط دندانپزشک كاملاً ترمیم نشده نجوید تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.

• بعد از اتمام درمان اگر در ناحیه پرکردگی احساس بلند بودن پانسمان را دارید (موقع بسته شدن دهان و یا جویدن) حتما آن را با دکتر خود مطرح کنید تا این مورد را بررسی نماید.

• به خاطر داشته باشید که باید روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا ناحیه تمیز بماند و از عفونت در امان باشید، آرام مسواک بزنید و اطراف محل دندان را به آرامی نخ دندان بکشید.

• داروهای تجویز شده برای کمک به کاهش درد را استفاده کنید. درد باید پس از چند روز برطرف شود، ناراحتی ممکن است حدود یک هفته طول بکشد. با این حال، افزایش درد، دردی که به لثه ها و گونه ها سرایت می کند یا دردی که فروکش نمیکند ممکن است نشان دهنده وجود یک مسئله باشد. در صورت تجویز پزشک برای جلوگیری از عفونت از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

• لطفا توجه داشته باشید، سیگار کشیدن می تواند روند بهبودی را طولانی تر کند و ممکن است خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. حتما تا مدتی بعد از درمان تا حد امکان از کشیدن سیگار پرهیز نمایید.

• پس از پایان درمان کانال ریشه، باید برای ترمیم نهایی تاج و ترمیم کامل دندان به دندانپزشک خود برگردید. مهم است که به محض اتمام کار اندودنتیست با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید. یک دندان تحت درمان ریشه و ترمیم تاج صحیح می تواند به اندازه دندان های طبیعی شما دوام داشته باشد.

تلفن متخصص خانم عصب کشی