دندانپزشک خانم متخصص عصب کشی و متخصص ریشه دندان خانم

دندان شما عفونی شده و نیاز به عصب کشی دارد ولی مطمئن نیستید که برای درمان به چه کسی مراجعه کنید؟ آیا لازم است به متخصص ریشه دندان مراجعه کنید؟ این تصمیم در نهایت به شما و دندانپزشک شما بستگی دارد، البته نوع دندانی که عفونی شده و شکل ریشه آن می‌تواند تأثیر مهمی در انتخاب شما داشته باشد.

قبل از بررسی این موضوع، اجازه دهید بیشتر با اندودنتیست‌ها و متخصصین ریشه دندان آشنا شویم. اگر به دنبال بهترین متخصص خانم درمان ریشه دندان و عصب کشی هستید، تا انتهای این مقاله از وب سایت دکتر صفورا امامی با ما همراه باشید.

اندودنتیست و متخصص اندو به چه کسی گفته می‌شود؟

اندودنتیست‌ها (endodontic) متخصصین دندانپزشکی هستند که حداقل 10 سال تحصیلات دانشگاهی در زمینه ریشه و دوره کامل دندانپزشکی را گذرانده‌اند. آموزش ریشه بر درمان ریشه و تشخیص بیماری‌ها و شرایطی که آنها را تضمین می‌کند تأکید دارد. یک متخصص خانم درمان ریشه دندانپزشکی عمومی را انجام نمی‌دهد، بلکه به طور تخصصی بیشتر وقت خود را به انجام عصب کشی یا درمان ریشه اختصاص خواهد داد؛ به ویژه آنهایی که مربوط به کانال‌های تنگ یا موارد غیر معمول آناتومیکی هستند.

اندودنتیست دندانپزشکی است که در درمان و رسیدگی به مشکلات دندانی که بافت عصبی و رگ‌های خونی داخل دندان را درگیر می‌کند، تخصص دارد. اگر پالپ دندان حاوی اعصاب، عروق، بافت لنفاوی و بافت فیبری، دچار عفونت یا زخمی شود، درمان ریشه برای نجات دندان لازم است.

متخصص عصب کشی

اندودنتیست چه کاری انجام می‌دهد؟

اندودنتیست خانم دندانپزشکانی هستند که در نگهداری دندان‌ها از طریق درمان ریشه تخصص دارند؛ روش‌هایی که شامل بافت نرم داخلی دندان‌ها به نام پالپ می‌شود. واژه اندودنتیک از «اندو» به معنای داخل و «ادونت» به معنای دندان، گرفته شده است. این کلمه نیز مانند بسیاری از اصطلاحات پزشکی، یونانی است. همه دندانپزشکان در زمینه تشخیص و درمان ریشه آموزش دیده اند، با این حال، تشخیص و درمان برخی از دندان‌ها به ویژه دشوار است. به همین دلیل ممکن است به یک متخصص خانم عصب کشی ارجاع داده شوید.

یک متخصص خانم درمان ریشه و عصب کشی دندان با آموزش‌های طولانی مدتی که دریافت می‌کند، می‌تواند تمام جنبه‌های درمان ریشه را انجام دهد، از جمله:

اکثر متخصصین اندودنتیست دارای مطب‌های مجهز به فناوری پیشرفته مانند تصویربرداری دیجیتال، کار با میکروسکوپ‌های پرقدرت، ابزار آلتراسونیک و فیبر نوری در حین انجام درمان ریشه هستند. فناوری در کنار تکنیک‌های تخصصی، دید دقیقی از دندان را به متخصصان ریشه داده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دندان را سریع و راحت درمان کنند. با انتخاب درمان توسط متخصص خانم درمان ریشه، شما انتخاب می‌کنید که دندان‌های طبیعی خود را به عنوان پایه ای سالم برای جویدن غذاها در طی سال‌های آینده حفظ کنید.

یک متخصص خانم عصب کشی بسیار ماهر با جدیدترین تحقیقات، تکنیک‌ها و فن‌آوری برای ارائه مراقبت‌های درجه یک به همه بیمارانمان آشنا است. دکتر صفورا امامی در این زمینه به شما کمک کرده و به دلیل داشتن مهارت کافی در زمینه درمان ریشه و عصب کشی، احساس راحتی بیشتری در طول درمان خواهید داشت.

چگونه یک متخصص خانم ریشه دندان را درمان می‌کند؟

اندودنتیست‌ها آموزش‌های تخصصی برای تشخیص بسیاری از علل پیچیده درد دندان، دهان و صورت را دیده‌اند. بهترین متخصص خانم عصب کشی ممکن است علائم شما را با انجام یک یا چند آزمایش بررسی کند، از جمله:

• با اشعه ایکس جزئیات واضحی از ساختار دندان را ثبت می‌کند.
  • سواب سرد یا گرم که دندان آسیب دیده را لمس می‌کند، حساسیت دندان شما را آزمایش می‌کند.
  • ضربه زدن روی دندان‌ها که ممکن است سرنخ‌هایی را در مورد اینکه چه دندانی دچار آسیب شده و التهاب تا چه حد گسترش یافته است، به خصوص اگر دندان‌های شما به ضربه حساس باشند، ارائه دهد.

دکتر صفورا امامی؛ متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی

متخصص خانم عصب کشی

درمان ریشه چگونه انجام می‌شود؟

در طول درمان ریشه دندان، متخصص خانم عصب کشی دندان بافت پالپ بیمار یا آسیب دیده (داخل دندان) را برمی‌دارد. برداشتن بافت ملتهب یا عفونی می‌تواند درد دندان را تسکین دهد. همچنین می‌تواند باکتری‌هایی که ممکن است باعث آسیب بیشتر (به دندان و بقیه بدن شما) شوند، را از بین ببرد.

یک متخصص ریشه دندان خانم با مهارت کامل، از یک میکروسکوپ عامل و ابزارهای پیچیده برای ترمیم بافت‌های داخل دندان استفاده می‌کند. در طول جراحی کانال ریشه، روی یک صندلی راحت به پشت دراز می‌کشید. بی حسی موضعی در ناحیه دندان شما تزریق می‌شود تا هیچ دردی در حین عصب کشی احساس نکنید. به طور کلی در طول درمان ریشه، یک متخصص خانم عصب کشی مراحل زیر را دنبال می‌کند:

• یک بند دندانی (برزنت کوچک) روی دندان شما قرار می‌دهد تا ناحیه آسیب دیده را جدا کرده و از دهان شما در برابر عفونت محافظت کند.
  • از بالا یا پشت دندان آسیب دیده به بافت پالپ دسترسی پیدا می‌کند.
  • بافت پالپ آسیب دیده یا خراب را از بین می‌برد.
  • ناحیه داخلی دندان را کاملاً تمیز و ضد عفونی می‌کند.
  • دندان را با مواد مناسب کاملاً پر می‌کند.

بعد از درمان ریشه چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

احساس شما پس از درمان ریشه بستگی به مشکل خاص شما و شدت آن دارد. اکثر درمان‌های ریشه، روش‌های سرپایی هستند و پس از فرآیند درمان بلافاصله به خانه می‌روید. البته ممکن است بعد از درمان ریشه، کمی ناراحتی جزئی داشته باشید.

در برخی موارد نیز ممکن است تا چند روز پس از درمان، دهان و دندان شما کمی احساس درد داشته باشد. جراحی‌های پیشرفته‌تر می‌توانند باعث احساس درد شدیدتر و طولانی‌تر شوند. گاهی اوقات پس از فرآیند درمان ریشه، برای کاهش درد و مبارزه با عفونت، داروهای مسکن توسط متخصص خانم عصب کشی تجویز می‌شود.

چگونه یک متخصص دندانپزشکی خانم در رشته عصب کشی و درمان ریشه پیدا کنیم؟

به نظر می‌رسد یک دندان درد شدید یا مداوم می‌تواند زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد تا زمانی که به طور کامل برطرف شود. همچنین در صورت عدم درمان می‌تواند تهدیدی واقعی برای سلامتی شما باشد.

اندودنتیست‌ها متخصصین دندانپزشکی هستند که می‌توانند علل پیچیده دندان درد مانند عفونت را تشخیص دهند. انتخاب یک متخصص دندانپزشکی خانم خوب در شاخه عصب کشی و درمان ریشه مسلماً تأثیر زیادی در سلامت کلی شما دارد. بیمار با پولی که هزینه می‌کند، تمایل دارد خدمات مناسبی دریافت کند. یک متخصص درمان ریشه با مهارت خود و ارائه خدمات مناسب سعی می‌کند، بیمار خود را راضی نگه دارد.

دکتر صفورا امامی یکی از بهترین متخصصین عصب کشی خانم بوده که با تشخیص صحیح جهت ماندگاری طولانی دندان، افزایش زیبایی ظاهر دندان و راحتی بیمار، درمان مناسبی برای شما ارائه داده و با برنامه ریزی صحیح تمامی مشکلات دندانی شما را به نحو احسن درمان خواهد کرد. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه درمان ریشه و عصب کشی دندان با ما تماس بگیرید.

کلینیک دندانپزشکی صفورا امامی

سوالات متداول از بهترین متخصص خانم درمان ریشه دندان

آیا باید به متخصص اندودنتیست مراجعه کنم؟

اگر پوسیدگی به پالپ دندان شما رسیده است، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ریشه دندان داشته باشید. هنگامی که باکتری به پالپ می‌رسد، می‌تواند بسیار دردناک شده و باعث شود. با دریافت درمان مناسب، می‌توانید از شر درد خلاص شوید و همچنین تا حد امکان از دندان طبیعی خود محافظت کنید.

در طول درمان ریشه چه انتظاری باید داشته باشم؟

مراجعه شما به اندودنتیست نباید ترسناک باشد. در عوض، می‌توانید انتظار یک مطب راحت و تکنسین‌های کاربلد را داشته باشید که هر روز به بیماران در تسکین درد و درمان دندان‌های آسیب دیده کمک می‌کنند. اکثر درمان‌های ریشه موفق هستند. اگرچه نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما این احتمال وجود دارد که درمان ریشه و ترمیم دندان شما تا آخر عمر باقی بماند.

آیا بعد از درمان نیاز به رعایت اصول خاصی هست؟

پس از عصب کشی دندان توسط بهترین متخصص خانم درمان ریشه بهتر است مجموعه‌ای از نکات را رعایت کنید تا سریع‌تر به بهبودی برسید. پس از عصب کشی حداقل تا نیم ساعت از خوردن و نوشیدن خودداری کنید. تا یک روز پس از درمان ریشه از خوردن و جویدن مواد غذایی سفت پرهیز کرده و لازم است برای دریافت روکش دائمی با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

چه داروهایی بعد از عصب کشی توصیه می‌گردند؟

عصب کشی معمولاً راهکاری برای جلوگیری از کشیدن دندان‌ها است. بهتر است بعد از عصب کشی از جویدن بپرهیزید، زیرا ممکن است به آنها آسیب برساند. برای کاهش درد پس از عصب کشی دندان، متخصصین داروهایی را تجویز می‌کند، که برخی از این داروها عبارتند از داروهای ضد التهابی (IBUPROFEN، ASPIRIN، ALEVE) و تیلنول قوی (استامینوفن).

بهترین متخصص درمان ریشه تهران