مشاوره تلفنی

دکتر صفورا امامی متخصص درمان ریشه و عصب کشی

راهکارهای تحمل قرنطینه کرونا!

راهکارهای تحمل قرنطینه کرونا!

چه کار کنیم تا تحمل قرنطینه ویروس کوید 19 کمی آسان‌تر شود؟

تقریبا یک سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و هنوز هم تحمل شرایط قرنطینه برای بسیاری از افراد مشکل است. شاید یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که افراد را در این شرایط نگران می‌کند، هدر رفتن وقت و عمر آن‌ها است. توجه به این نکته که شما در این نگرانی تنها نیستید می‌تواند کمی دلگرم کننده باشد. اما موضوع اینجا است که چطور از وقت خود در قرنطینه بهتر استفاده کنیم تا استرس ناشی از بیماری و هدر رفتن وقت از بین برود؟ در این مقاله تعدادی از کارهای جالبی را که می‌توانید در قرنطینه انجام دهید بیان می‌کنیم.

 

1- انجام تمرینات ورزشی در قرنطینه

درست است که باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده‌اند اما این دلیل نمی‌شود که شما هم ورزش را تعطیل کنید. ورزش کردن بدن شما را سلامت نگه می‌دارد و باعث شادابی و نشاط شما می‌شود. اگر می‌توانید در کلاس‌های ورزشی آنلاین شرکت کنید. در غیر این صورت با اعضای خانواده‌تان یک تیم ورزشی تشکیل دهید و با یکدیگر در خانه ورزش کنید.

راهکارهای تحمل قرنطینه کرون

 

2- کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان را امتحان کنید.

نقاشی کردن و رنگ آمیزی می‌تواند احساس بسیار خوبی در شما ایجاد کند. به خصوص اگر کودکی دارید که او نیز از شرایط قرنطینه خسته شده است. می‌توانید کتاب‌های رنگ آمیزی بزرگسالان و کودکان را تهیه کرده و با فرزندتان یک بازی جذاب انجام دهید.

 

3- با دوستان و خانوادهتان تعامل کنید.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی تحمل این شرایط را برای ما آسان‌تر کرده است. شما می‌توانید هر چند وقت یک بار با دوستان خود تماس ویدیویی گرفته و علاوه بر اطلاع از حال آن‌ها، از گفت و گو با آن‌ها نیز لذت ببرید.

 

4- بازیهای آنلاین انجام دهید.

می‌توانید با تعدادی از دوستانتان به صورت آنلاین بازی کنید یا با استفاده از پلتفرم‌های موجود بازی‌های مختلف را انجام دهید.

 

5- تمرینات مدیتیشن انجام دهید.

اگر چیزی از مدیتیشن نمی‌دانید، می‌توانید ویدیوهای آن را در یوتیوب یا اینستاگرام پیدا کرده و تمرینات را در خانه انجام دهید. این تمرینات استرس شما را تا حد زیادی کاهش داده و احساس خوبی به شما می‌بخشند.

 

6- در کنسرتهای آنلاین شرکت کنید.

خوشبختانه هنرمندان مختلف در قرنطینه شرایط مناسبی را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید به صورت آنلاین در کنسرت آن‌ها شرکت کنید. اگر به یکی از خواننده‌های خارجی علاقه دارید، این فرصت مناسبی برای شرکت در کنسرت آن‌ها است. فرصتی که شاید در شرایط عادی هیچ‌گاه نصیب شما نمی‌شد.

 

7- کارهای عقب افتاده خود را انجام دهید.

بهتر است همه کارهایی که شروع آن را به شنبه یا ابتدای ماه موکول کرده‌اید، آغاز کنید. این کار به شما کمک می‌کند که احساس مفید بودن کنید و حجم کارهایتان را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

8- از تورهای آنلاین استفاده کنید.

اماکن تفریحی و موزه‌های سراسر جهان تورهای آنلاینی برگزار می‌کنند که می‌توانید به صورت زنده از آن‌ها دیدن کنید. توصیه می‌کنیم که لذت تماشای مکان‌های مورد علاقه خود را از دست ندهید.

 

9- کارهای جدید را امتحان کنید.

اگر دوست داشتید کار جدیدی را آغاز کنید و تا پیش از این فرصت نداشتید، قرنطینه فرصت مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید دستورهای جدید آشپزی را امتحان کنید یا شروع به یاد گرفتن کار جدیدی کنید که به آن عشق می‌ورزید اما تا به حال فرصتی برای انجام آن نداشتید.

 

10- در کلاسهای آنلاین شرکت کنید.

می‌توانید کلاس‌های آنلاین ورزش، آشپزی، خیاطی، گلدوزی، برنامه نویسی و... را شرکت کرده و مهارت‌های خود را افزایش دهید. شرکت در این کلاس‌ها به حفظ روحیه شما کمک زیادی می‌کند. برای شروع این کار می‌توانید از ویدیوهای موجود در یوتیوب استفاده کنید.

همواره به خاطر داشته باشید که این شرایط همیشگی نیست و هرچه بیشتر در خانه بمانید و موارد بهداشتی را رعایت کنید این اوضاع زودتر تمام می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در زمینه مقابله با ویروس کرونا داشته‌ایم و بدون شک شرایط گذشته دوباره بازمی‌گردد. اما بهتر است در شرایط فعلی مثبت فکر کنیم و با عزیزانمان ارتباط برقرار کنیم.

دکتر صفورا امامی از بهترین متخصصان درمان ریشه دندان و عصب کشی دندان همواره با رعایت اصول و پروتکل های  بهداشتی مخصوصا در دوران کرونا، بهترین خدمات و کیفیت را به شما عزیزان ارائه می کند.

 

تماس با ما

 

اشتراک گذاری:

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید

whats app