جراحی انتهای ریشه دندان

جراحی ریشه دندان

این امکان وجود دارد که یک روش غیر جراحی برای دندان شما کافی نباشد و متخصص درمان ریشه دندان به شما روش جراحی را توصیه کند. گاهی ضایعات انتهای ریشه به دلایل مختلف مانند عفونت پایدار، عفونت با منشأ خارج ریشه ایی، کیستهای غیر مرتبط با دندان، پرکردگیهای خارج شده از ریشه و ...  پس از درمانهای غیر جراحی بهبود پیدا نمی‌کنند.

از جراحی ریشه دندان میتوان برای تعیین شکستگی های کوچک یا کانالهای پنهانی که قبلاً در اشعه ایکس در طی درمان اولیه شناسایی نشده بودند، استفاده کرد. همچنین ممکن است برای از بین بردن رسوبات کلسیم یا سایر مسدود کننده های کانال ریشه دندان، یا برای درمان سطوح آسیب دیده ریشه یا استخوان اطراف دندان، به جراحی نیاز باشد.

• در صورت تجویز اندودنتیست، نیازی به نگرانی در مورد جراحی انتهای ریشه دندان نیست. فن‌آوری های پیشرفته مانند تصویربرداری دیجیتال، سه بعدی، میکروسکوپ، اولترا سونیک و مواد بایو سرامیک امکان انجام سریع، راحت و موفقیت آمیز این مراحل را فراهم می‌کنند.

جراحی انتهای ریشه

• روش های جراحی ریشه دندان زیادی وجود دارد که میتوان برای نجات دندان انجام داد. متداول ترین آنها را اپیکوئکتومی یا برداشتن انتهای ریشه مینامند که ممکن است در صورت ادامه التهاب یا عفونت در ناحیه استخوانی اطراف انتهای ریشه دندان شما بعد از درمان کانال ریشه مورد نیاز باشد.

• استفاده از بی حسی موضعی قبل از برش بافت لثه در نزدیکی دندان، برای دیدن استخوان زیرین واز بین بردن هرگونه بافت ملتهب یاآلوده، مراحل درمان ریشه دندان را برای شما راحت می کند. انتهای ریشه دندان برداشته می‌شود. ممکن است یک پر کننده کوچک برای مهر و موم انتهای کانال ریشه و چند بخیه برای کمک به بهبود بافت قرار داده شود. در چند ماه آینده، استخوان در حدود انتهای ریشه بهبود مییابد. بیشتر بیماران روز بعد به فعالیت های عادی خود برمی گردند. ناراحتی پس از جراحی به طور کلی خفیف است.

بهترین متخصص عصب کشی

تلفن دکتر متخصص دندان